سئو و بهینه سازی

رپورتاژ آگهی| تاثیر و اهمیت آن روی سئو

معرفی جامع رپورتاژ آگهی، خرید رپورتاژ آگهی

تاثیر غیرمستقیم و خاص روی ذهن مخاطبان هنر جادوگری است. با رپورتاژ آگهی جادوگر کسب و کار و برند خود شوید. رپورتاژ آگهی روشی است که می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم و با سیاست‌های خاص محصول و خدمات خود را به‌طور ویژه معرفی کنید و به نوعی در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان‌تان نفوذ کنید. از نظر من گزارش نویسی یک نوع خاص و دلربا از هیپنوتیزم است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا هر چیز مفید و جذاب در رابطه با این نوع آگهی را شرح دهیم.

تعریف جامع از رپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی چیست؟
ریپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی (Reportage Advertisement) نوع خاصی از آگهی است که به‌طور کاملا بی‌طرفانه و البته غیرمستقیم محصول و خدمات خود را معرفی می‌کنید ولی کاربران و مخاطبان باید حس کنند در حال مطالعه نوعی گزارش جذاب هستند. هنر افرادی که رپورتاژ آگهی می‌نویسند این است که باید آگهی را طوری تنظیم کنند که مخاطب را جذب و مشتاق ادامه خواندن مطلب کند.

البته رپورتاژ آگهی یک شمشیر دو لبه است چرا؟ چون اگر گوگل حس کند از قوانین او سرپیچی می‌کنید امکان جریمه شدن دارید و از طرفی اگر بتوانید رپورتاژ خود را براساس اصول تایید شده گوگل تدوین کنید برنده میدان خواهید شد و منفعت زیادی به‌دست خواهید آورد.

توصیه ما این است که رپورتاژ آگهی کسب و کار خود را به دست افراد متخصص بسپارید.

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر از انواع مختلف آگهی‌های تبلیغاتی شده است. چه در مترو باشید، چه در خانه مقابل تلویزیون هرلحظه با آگهی‌های بازرگانی و تبلیغاتی سروکله می‌زنید؛ چند درصد آن تبلیغات در ذهن شما باقی می‌ماند؟ به‌نظر من درصد خیلی کمی از این تبلیغات را در ذهن نگه می‌دارید ولی حافظه کوتاه مدت!

یعنی تا نهایت ۴۸ساعت دیگر هیچ ردی از آن تبلیغات‌ها را نخواهید داشت.

ذهن خود را یک هارد دیسک تصور کنید که هرروز با دیتاها و اطلاعات مختلفی محاصره می‌شود فکر می‌کنید می‌توانید در مقابل این حجم اطلاعاتی مقاومت کنید ولی اگر با رپورتاژ ‌های آگهی مواجه شوید این قابلیت را ندارید که محصول یا خدمات مورد بحث رپورتاژ را بتوانید فراموش کنید.

البته اگر ذهنی همانند شرلوک هولمز داشته باشید چرا که نه! هیچ چیز بعید نیست.

هدف از این حجم مقدمه چینی این بود که بگوییم بهترین آگهی بازرگانی و تبلیغی آن است که هیچ‌ کسی متوجه نشود که در حال خواندن رپورتاژ آگهی است.

به شما اطمینان می‌دهم که تبلیغات قدیمی و سنتی روی پلاکاردها یا به‌صورت چاپی دیگر هیچ‌گونه جذابیتی برای کسی ندارد و پس در نتیجه باید هوشمندانه وارد عمل شوید و از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. هم اکنون در سرتاسر دنیا بهترین برندها فقط از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌های جذاب رپورتاژ آگهی این است که شما آگهی‌ شما که در پلتفرم آگهی منتشر شده است تا همیشه روی سایت باقی می‌ماند و شما شانس هرروز دیده شدن را دارید.

همین الان داستان کسب و کار خود را رپورتاژ آگهی کنید و محصولات و خدمات خود را به‌طور نامحدود به میلیون‌ها کاربر اینترنت نشان دهید و اعتبار خود را بی‌افزایید.

چطور رپورتاژ آگهی منحصر به فرد بنویسیم

چطور برای ریپورتاژ متن تبلیغاتی خوب بنویسیم؟
چطور برای ریپورتاژ متن تبلیغاتی خوب بنویسیم؟

توصیه اول ما این است که داستان کسب و کار خود را به متخصصین تولیدکننده رپورتاژ آگهی تعریف کنید و نوشتن اصولی رپورتاژ را به آن‌ها بسپارید.

توصیه دوم این است که اگر فکر می‌کنید توان نوشتن گزارش جذاب و ویژه را دارید این‌کار را خودتان انجام دهید. به احتمال زیاد فکر می‌کنید هیچ‌کسی بهتر از شما محصول و خدمات‌تان را نمی‌تواند توصیف کنید؛ ما به این ذهنیت شما احترام می‌گذاریم و در این‌جا برای نوشتن بهترین رپورتاژ آگهی چند توصیه پیشنهاد می‌کنیم.

۱. روی یک جنبه تمرکز کنید
خواهشا به همه زوایای کسب و کار خود نگاه نکنید و فقط روی یک مورد تمرکز داشته باشید. به‌عنوان نمونه می‌توانید داستان به‌وجود آمدن کسب و کارتان را بنویسید. این‌که چرا و چطور این ایده به ذهن شما رسید و یک روز پیش خود گفتید: «یافتم یافتم!» چرا که نه؟ شما هم ارشمیدس کسب و کارتان هستید.

۲. قلاب داشته باشید
قلاب شما قلم زیبا و گیرای شماست. هرچقدر ساده‌تر و صمیمی‌تر بنویسید بیشتر می‌توانید افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهید و آن‌ها را به سمت محصول و برند‌ خود سوق دهید. از عنوان‌های خارق العاده استفاده کنید و تا جای ممکن سعی کنید لحن دوستانه داشته باشید. پاراگراف‌های طولانی ننویسید و از عکس‌ نوشته‌ها هم کمک بگیرید.

۳. گاهی دنبال حاشیه بروید
روش هوشمندانه دیگری که می‌توانید هنگام نوشتن داستان‌های رپورتاژ آگهی از آن استفاده کنید این است که از حواشی ترند روز در متن خود استفاده کنید و یک‌جوری مخاطبان را میخکوب کنید تا رپورتاژ شما را با دقت بخوانند. این روش به نوعی زیرپوستی عمل کردن است. گاهی باید سیاست کاری داشت چرا که نه؟

۴. افسانه بسازید
داستان‌های افسانه‌ای برای برند خود ایجاد کنید و در ذهن مخاطبانتان نوعی قهرمان ویژه بسازید. قهرمان‌ها همیشه بهترین‌ها و شجاع‌ترین‌های افسانه‌ها هستند!

۵. چشم مخاطبان را از زیبایی سیر کنید
همه ما عاشق زیبایی هستیم؛ سعی کنید وقتی در حال نگارش رپورتاژ آگهی هستید از المان‌های گرافیکی زیبا استفاده کنید. رنگ‌های مختلف به‌کار بگیرید و اگر لازم بود ستون و جدول نیز در متن خود اضافه کنید.

۶. به هیچ عنوان کپی نکنید.
خواهش میکنم کپی برداری نکنید و با ذهن و قلب خود هرچیزی که به ذهن‌تان رسید بنویسید. بالاتر از سیاهی رنگی نیست نه؟ نسخه واقعی خودتان باشید نه افراد دیگر.

۷. بمب انرژی باشید.
این روزها بیشتر افراد برای فرار از منفی‌بافی‌ها به فضای مجازی رو می‌آورند. سعی کنید بار مثبت و انگیزشی به کاربران انتقال دهید و لبخند روی لبانشان و انرژی مثبت وارد وجودشان کنید. نکته‌ای که باید در این‌جا به‌ خاطر بسپارید این است که حسی که به افراد انتقال می‌دهید همیشه با آنهاست. پس انرژی مثبت باشید!

۸. نقاط قوت برندتان را بنویسید.
هرچیزی که فکر می‌کنید برند و خدمات شما را از رقبا متمایز می‌کند را بدون اغراق بنویسید و فرصت دیده شدن را به برند خود هدیه کنید.

به هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکات اساسی را باید رعایت کرد؟

تکنیک ریپورتاژنویسی
تکنیک ریپورتاژنویسی
  •  یک گزارش حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ کلمه‌ای بنویسید؛
  • گزارش شما حالت داستانی با بدنه خاص داشته باشد؛
  •  داستان کالا یا خدمات خود را بنویسید؛
  • نیازی به گزافه گویی نیست و وقت مخاطبان را تلف نکنید.

نتیجه یک رپورتاژ آگهی خوب این موارد خواهد بود:

  • تشویق اسپانسرهای خوب برای حضور در سایت شما؛
  • تشویق مشتریان بیشتر برای خرید.
  • تشویق سردبیر سایت موردنظر برای انتشار رپورتاژ؛
  • تشویق مخاطبان برای خواندن رپورتاژ تا انتها.

قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

قبل از ریپورتاژنویسی چیکار کنم؟
قبل از ریپورتاژنویسی چیکار کنم؟

الان که می‌دانید چگونه می‌توانید رپورتاژ آگهی منحصربه‌ فرد بنویسید قبل از شروع به نوشتن باید یک‌سری اصول و نکات خاص دیگری را نیز در نظر بگیرید که این موارد عبارتند از:

۱. پلتفرم مناسب خود را شناسایی کنید

می‌دانیم که انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌هایی که سابقه درخشانی دارند می‌تواند بسیار کارساز باشد ولی قبل از هرکاری بررسی کنید که کدام قسمت و دسته بندی سایت مورد نظر جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد؟

چه عکس‌ها و ویدئوهایی تاثیر بیشتری دارند؟ آنالیز این موارد به شما کمک می‌کند که از کلمات کلیدی مناسبی در محتوای گزارش خود استفاده کنید. خواهش می‌کنیم نقش کلمات کلیدی را به هیچ‌وجه بی‌تاثیر فرض نکنید.

۲. وبسایت رقبا را بررسی کنید

همیشه قبل از شروع به راه اندازی هرنوع کمپین تبلیغاتی حتما شروع به آنالیز و تحلیل سایت‌های رقبای خود کنید و با دقت نوع تبلیغات و رپورتاژنویسی آن‌ها را زیر ذره‌ بین قرار دهید.

با کمک ابزارهای خاص می‌توانید متوجه شوید رقبا رپورتاژهای خود را در کدام پلتفرم‌ها منتشر کرده‌اند. این‌کار به شما تا حد زیادی کمک می‌‌کند بهترین سایت را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید.

۳. محتواهای سایت خود را بررسی کنید

کیفیت و اصالت و نوع نگارش محتواهای سایت خود را دوباره بررسی کنید و سپس براساس محتواهای جامع خود شروع به گزارش نویسی کنید. هرچقدر متن گزارش و داستان شما با محتواهای سایت‌تان مطابقت داشته باشد برگ برنده را در دست خواهید گرفت.

۴. محتواهای سایت خود را بروزرسانی کنید

قبل از انتشار رپورتاژ آگهی بهتر است صفحات سایت خود را به روز رسانی کنید و کلمات کلیدی موردنظر خود را دوباره به محتواها اضافه کنید. بی گدار به آب نزنید و برای موفقیت برندتان تلاش کنید.

۵. هزینه انتشار را محاسبه کنید

همیشه برای سرمایه‌گذاری و دخل و خرج خود چک لیست و برنامه داشته باشید. این‌کار را به هنگام خرید رپورتاژ آگهی نیز رعایت کنید و براساس برنامه ریزی خود بهترین سایت در حوزه برندینگ خود را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که شما فقط یک‌بار رپورتاژ آگهی خواهید خرید و آن‌را تا همیشه خواهید داشت و نیازی به تمدید ندارید. بهتر است قبل از انتشار رپورتاژ آگهی همه جوانب را بسنجید و بعد هزینه کنید.

عملکرد رپورتاژ آگهی خود را از کجا بررسی کنیم؟

سنجش عملکرد ریپوتاژ آگهی
سنجش عملکرد ریپوتاژ آگهی

این حق طبیعی شماست که عملکرد رپورتاژ آگهی خود را به‌صورت عینه ببینید و نتیجه سرمایه‌گذاری خود را ببینید. برای این‌کار می‌توانید از سه روش متنوع از جمله: بررسی URL، تصاویر شفاف، گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

بررسی URL

وارد سایت Tracking URL شوید و لینک URL خود را آنالیز کنید. به نکته مهمی که باید توجه کنید تگ انتهای لینک است که آمار بازدیدکنندگانی که از لینک شما استفاده کرده‌اند را نمایش خواهد داد.

تصاویر شفاف

نوع خاصی از تصاویر شفاف یا پیکسل‌ها وجود دارند که این پیکسل‌ها در قسمت بالای صفحات رپورتاژ آگهی قرار داده می شود که به‌طور اتوماتیک تحلیل آماری را به شما نشان می‌دهد. این تصاویر شفاف در ابعاد یک در یک قرار داده می‌شود.

گوگل آنالیتیکس

هر فردی که در دنیای الکترونیک و دیجیتال فعالیت می‌کند باید توانایی استفاده از گوگل آنالیتیکس را داشته باشد. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم عملکرد تمامی کمپین‌های تبلیغاتی خود را به کمک گوگل آنالیتیکس بررسی کنید که ساده‌ترین روش برای مشاهده عملکرد شما محسوب می‌شود.

چرا از رپورتاژ آگهی‌ها نتیجه نمی‌گیرید؟

گاهی ممکن است حتی با رعایت اصول دقیق و انتشار رپورتاژ آگهی در بهترین سایت‌ها نتوانید نتیجه موردنظر خود را به دست آورید ولی چرا این اتفاق می‌افتد؟

اشتباهاتی وجود دارد که ممکن است خواه ناخواه مرتکب شوید و در نتیجه از رپورتاژ‌های خود نتیجه لازم را دریافت نکنید. اشتباهات رایج عبارتند از :

به صورت غیرطبیعی لینک می‌دهید
به‌صورت غیر طبیعی و آماتورانه لینک ندهید! بعضی افراد یک لینک را در تمام طول رپورتاژ آگهی خود پخش می‌کنند که باید بگوییم این‌کار اشتباه محض است و باعث جریمه شدن و در نهایت پنالتی سایت شما می‌شود.

در این‌جا نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که برای کلمات کلیدی مختلف شروع به لینک سازی متفاوت کنید و افراد را وادار کنید تا تمامی صفحات سایت شما را ببینند.

از محتوای کپی شده سایت استفاده می‌کنید
قانون مرگباری که من همیشه به آن پایبندم این است که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید کپی کرد.

حتی اگر محتواها متعلق به سایت شماست باز هم کپی برداری از این محتواها به ضرر شما تمام می‌شود و نتیجه منفی را عاید خود خواهید کرد. باحوصله و با حال خوب شروع به نوشتن بهترین محتوا در قالب رپورتاژ آگهی کنید.

از سایت‌هایی با اعتبار پایین استفاده می‌کنید
پنیر مفت کجا گیر میاد؟ تله موش! اگر گول قیمت پایین سایت‌ها را برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌خورید به احتمال زیاد این سایت‌ها از اعتبار و رتبه گوگل خوبی برخوردار نیستند و همین مسئله باعث عدم نتیجه لازم شماست.

بهتر است فاکتورهای لازم برای انتشار در پلتفرم مناسب را بررسی کنید و سپس اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی کنید.

محتوای شما حوصله سربر است
خواهش می‌کنیم محتواهای خشک و بی‌پایه و اساس برای مخاطبان ننویسید؛ هیچکسی علاقه‌ای به خواندن این نوع محتواها ندارد و در نتیجه موفق به گرفتن مشتری نخواهید شد.

همان‌طور که گفتیم بهتر است از محتوای جذاب و در عین حال پر از انرژی مثبت استفاده کنید و با داستان سرایی بی‌نظیر خود شروع به تبلیغ برند و محصول و خدمات خود کنید.

اگر تصمیم دارید کارهای رپورتاژ نویسی را خودتان انجام دهید توصیه ما به شما این است که اطلاعات لازم را در رابطه با کپی رایتینگ و نوشتن محتوای جذاب به‌دست آورید و سپس اقدام به نوشتن محتوا کنید.

هرروز رپورتاژ منتشر می‌‌کنید
هرروز رپورتاژ آگهی نشر ندهید و بهتر است برای این‌کار تقویم مناسب تهیه کنید و براساس این تقویم شروع به نشر کمپین تبلیغاتی خود کنید. اول از یک رپورتاژ نتیجه بگیرید و سپس سراغ رپورتاژ دیگر بروید.

سعی نکنید موتورهای جستجو خصوصا ربات‌های گوگل را سردرگم و گیج کنید آن‌ها همیشه ۱۰ قدم جلوتر از شما حرکت می‌کنند! اگر نیت شومی داشته باشید شک نکنید که از جریمه‌های آن در امان نخواهید ماند و ماهم نمی‌توانیم کاری برای شما انجام دهیم.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو و ورودی‌های گوگل دارد؟

تأثیر بی‌نظیر ریپورتاژآگهی در سئو سایت
تأثیر بی‌نظیر ریپورتاژآگهی در سئو سایت

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی از جمله رپورتاژ تلویزیونی، رپورتاژ اینترنتی، رپورتاژ رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار دارد که هر کدام از آن‌ها قوانین و اصول نگارشی متفاوتی دارند. رپورتاژ آگهی اینترنتی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش رتبه سایت در گوگل است.

شما زمانی باید شروع به انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ کنید که در حال رقابت با رقبا هستید و رتبه سایت شما در جایگاه مناسبی قرار دارد و هم‌اکنون می‌خواهید جزوء سه رتبه اول جستجوها قرار بگیرید؛ در این شرایط فقط کافیست با صرف هزینه‌ بسیار کمی برند خود را در پلتفرم‌هایی که بازدید و ترافیک روزانه بالایی دارند معرفی کنید.

با قرار دادن رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار خوب و البته غیرمستقیم روی سئو سایت خود خواهید داشت. اگر رپورتاژ آگهی شما به صورت یک متن مهمان در سایت‌هایی با اعتبار دامنه بسیار بالا منتشر شوید شانس این را دارید که تا همیشه و به‌طور نامحدود ترافیک عالی و زیرپوستی از سایت‌ مخاطب دریافت کنید.

این نوع روش تبلیغ به نوعی بک لینک گرفتن هوشمندانه است که باعث ارتقای رتبه گوگل شما می‌شود.

نکته‌ای که باید در این‌جا توجه کنید این است که گوگل را باید قانع کنید که آگهی شما را جریمه نکند که برای این‌کار باید از اصول صحیح سئو کلاه خاکستری استفاده کنید و توسط گوگل جریمه نشوید.

سعی کنید رپورتاژ آگهی خود را در مجلات معتبر اینترنتی و یا سایت‌های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و به اعتبار دامنه سایتی که در آن قصد انتشار رپورتاژ آگهی دارید توجه کنید؛ اعتبار دامنه بالاتر از ۵۰ بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر اصول صحیح رپورتاژ نویسی را نمی‌دانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

مزایای رپورتاژ آگهی

  •  رپورتاژ آگهی، نوعی تبلیغات نامحدود و همیشگی روی پلتفرم‌های بزرگ است؛
  •  رپورتاژ آگهی، به‌صورت بی‌طرفانه و غیرمستقیم روی سئو سایت شما تاثیر دارد؛
  • رپورتاژ آگهی، بهترین روش برای ساخت بک لینک ارگانیک و طبیعی است؛
  •  رپورتاژ آگهی، محصولات جدید شما را به نحو احسنت معرفی می‌کند؛
  •  رپورتاژ آگهی، باعث افزایش فروش شما ‌می‌شود؛
  •  رپورتاژ آگهی، به‌صورت مثبت با بقیه رقابت می‌کند؛
  •  رپورتاژ آگهی، هزینه تبلیغات گزاف را کاهش می‌دهد؛
  •  رپورتاژ آگهی، بهترین نسخه برند شما را به تصویر می‌کشد؛
  •  رپورتاژ آگهی، حس خوبی در مشتریان ایجاد می‌‌کند؛
  •  رپورتاژ آگهی، را افراد بسیار زیادی مطالعه می‌کنند؛
  •  رپورتاژ آگهی، بازخورد بیشتر و بالاتری دارد؛
  • رپورتاژ آگهی، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد.

معایب رپورتاژ آگهی

برخلاف مزایای عالی رپورتاژ آگهی که ذکر شد بسیاری از منتقدان از سرتاسر دنیا انتقاداتی بر رپورتاژ آگهی وارد می‌کنند به عنوان نمونه این افراد فکر می‌کنند رپورتاژ آگهی نوعی عمل فریب دادن مخاطبان در ظاهر زیبا و جذاب است!

نکته‌ای که باید در اینجا دقت کرد این است که بسیاری از مجلات اینترنتی به هنگام انتشار رپورتاژ آگهی در قسمت عنوان بیان می‌کنند که این محتوا رپورتاژ است و جنبه تبلیغاتی دارد.

پس افراد با اراده و اختیار خود تصمیم به مطالعه گزارش می‌گیرند در نتیجه این انتقادات وارد نیست و نمی‌توان به‌طور حتم حکم داد.

چه عواملی بر قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی روی قیمت رپورتاژ آگهی دخالت دارند که هر شرکت و آژانسی تعرفه‌های خود را دارد ولی به‌طور کلی قیمت رپورتاژ آگهی بر اساس این موارد تعیین می‌شود:

  •  براساس رتبه الکسای سایت موردنظر برای نشر آگهی؛
  • براساس تعداد لینک‌های ورودی؛
  •  براساس اسپم اسکور یا درصد جریمه سایت توسط گوگل که بهتر است این رقم کم‌تر از ۳۰ باشد؛
  •  براساس تعداد عکس‌های استفاده شده؛
  • براساس تعداد کلمات محتوای گزارش؛
  • موضوع پلتفرم و وب‌سایت مدنظر؛
  •  براساس اعتبار عملکرد دامنه توجه کنید عملکرد دامنه بهتر است بالا و باکیفیت باشد.

سخن پایانی

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین نوع تبلیغات در قرن حاضر و در فضای دیجیتال است که می‌توانید گزارش و داستان کسب و کار آنلاین خود را در بهترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌های کشور منتشر کنید و حال سئو سایت و حال کیف پول خود را به طرز شگفت انگیزی عالی کنید.

شما بگویید

اگر این مطلب برای شما مفید و جذاب بود و فکر می‌کنید اطرافیان‌تان هم می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند فراموش نکنید که این مطلب را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و در صورتی که تجربه خاصی از «رپورتاژ آگهی» دارید آن‌را با ما و مخاطبان مجله گوگ در قسمت «دیدگاه‌ها» بنویسید.

منبع
techprodata

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا