سئو و بهینه سازی

تولید محتوا چیست | چرا باید محتوا تولید کنیم ؟

آشنایی با انواع محتوا و 6 دلیل مهم برای تولید محتوا

شاید تاکنون اسم توليد محتوا به گوشتان رسیده باشد و مطالب مختلفی در رابطه با آن مطالعه کرده باشید. تولید محتوا نقش اساسی در سئو و بالا بردن رتبه‌بندی سایت‌ها دارد، با ما در این مقاله همراه باشید تا با اهمیت توليد محتوا درست و صحیح آشنا شوید.

منظور از توليد محتوا چيست

توليد محتوا به فرآیند تولید و تهیه انواع محتوا قابل درک برای انسان گفته میشود، محتوا در انواع مختلفی مانند محتوا متنی، فایل صوتی، ویدئو، موسیقی و … تولید می‌شود. برای شروع پروسه توليد محتوا مراحل مختلفی وجود دارد، ابتدا لازم هدف از توليد محتوا را برای کسب و کار خود را مشخص نمایید و یک استراتژی بلند مدت برای آن تدوین کنید.

کیفیت و مرتبط بودن محتوای تولید شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاکید می‌شود که محتوای شما اطلاعات مفیدی را به مخاطب عرضه کند و دانشی را به آن‌ها اضافه نماید. اگر محتوا موجود در صفحات وبسایت و شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان مفید باشد، حس اعتماد و رابطه بلند مدت بین آن کسب و کار و مشتریان‌اش شکل می‌گیرد. محتوای جذاب و آموزنده، مخاطبان بیشتری را به سمت سایت شما جذب می‌کند و همین موضوع منجر به افزایش درآمد شما می‌شود.

با انواع تولید محتوا آشنا شوید

تولید محتوا انواع مختلفی دارد و همانطو که قبلا به آن اشاره کردیم، هر نوع محتوا به شیوه‌ای متفاوت تهیه و تولید می‌شود. در این بخش قصد داریم تا نمونه‌هایی از انواع تولید محتوا را به شما معرفی کنیم:

تولید محتوا متنی

در تولید محتوا متنی، متخصصان این امر به تهیه و تدوین مقالات با ارزش و مرتبط با کسب و کارها می‌پردازند. تدوین و تهیه مقاله کار ساده‌ای نیست و توسط هر فردی قابل نوشتن نمی‌باشد. برای نوشتن مقالات متنی نیازمند دانش و تخصص بالا، مطالعه زیاد، صبر و حوصله بالا می‌باشد. تهیه هر نوع متن و مقاله به عنوان تولید محتوا موثر در نظر گرفته نمی‌شود و گاهی مقالات بی‌کیفیت و غیر دقیق به اعتبار سایت شما صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کنند.

تولید محتوا ویدئویی

تولید محتوا ویدئویی کاملا با تولید محتوا متنی متفاوت است، تهیه تولید محتوا ویئویی نیازمند دانش و تخصص در امر فیلمبرداری، نورپردازی و ادیت فیلم می‌باشد. محتوای ویدئویی یک روش بسیار خوب برای معرفی کالا و خدمات یک کسب و کار می‌باشد و یک ویدئو جذاب مخاطبان بسیار زیادی را به سمت برند شما و مشاهده کالاها و محصولاتتان جذب می‌کند.

تولید محتوا صوتی

حتما تا به حال نام پادکست به گوشتان خورده است، پادکست‌ها نوعی از محتوای صوتی هستند که مطالب مختلفی را در قالب داستان، آموزش، نقد و بررسی، اخبار، مشاوره و … به مخاطبان ارائه می‌دهند. این روزها پادکست طرفداران بی‌شماری دارد و افراد زیادی علاقه‌مند به گوش دادن آن‌ها هنگام رانندگی و یا در حال کار هستند. پادکست‌ها یکی از محبوب‌ترین روش‌های تولید محتوای صوتی محسوب می‌شوند.

تولید محتوای تصویری

اگر صاحب وبسایت هستید، تولید محتوای تصویری در قالب عکس برای سایت شما ضروری می‌باشد. تصاویر با کیفیت و خوش آب و رنگ باعث جذب مشتری و بازدیدکننده به وبسایت شما می‌شوند. مشتریان تمایل دارند تا قبل از سفارش یک کالا یا خدمت، تصاویر کامل به همراه جزئیات هر محصول را مشاهده نمایند تا در مورد کیفیت و خرید آن تصمیم‌گیری نمایند.

استفاده از عکس‌های جذاب و با کیفیت بالا مدت زمان حضور افراد در سایت را بالا می برد و به اعتبار کسب و کار شما اضافه می‌کند و همچنین افراد را ترغیب به خرید از برند شما می‌نماید. لازم به ذکر است که استفاده همزمان از انواع مختلف تولید محتوا برای ارتقا سطح و کیفیت سایت لازم و ضروری است؛ بنابراین بهتر است از متخصصان این امر برای  تولید محتوای هر چه باکیفیت‌تر بهره ببرید.

اهميت توليد محتوا

برای رقابت در دنیای دیجیتالی امروزه و پیشی گرفتن از رقبا، توجه به مواردی همچون تولید محتوای مناسب لازم و ضروری است. هر لحظه غفلت و منفعل بودن در دنیای کسب و کار مجازی شما را از هدف خود دورتر و رقبای شما را برنده میدان رقابت می‌سازد. یکی از روش‌های بسیار موثر در شناساندن برند و تبلیغات مجازی، تولید محتوا اصولی و مرتبط با کسب و کار می‌باشد.

مشتریان و مخاطبان از طریق محتوای موجود در وبسایت، شما را قضاوت می‌کنند و در مورد خرید از برند شما تصمیم‌گیری می‌نمایند. شاید بپرسید که آیا تولید محتوا تنها برای فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد دارد؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که خیر. هر وبسایت با هر نوع فعالیتی اعم از وبسایت شخصی، فروشگاهی، خبری، آموزشی، دانشگاهی و غیره برای رسیدن به موفقیت در حوزه کاری خود به تولید محتوی مناسب احتیاج دارد. یک سایت یا یک پلتفرم شبکه اجتماعی بدون داشتن محتوای مناسب هیچ موفقیتی کسب نمی‌کند و حتی می‌توان گفت که هرگز توسط مخاطبان دیده نمی‌شود.

توليد محتوا و سئو

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی رابطه تولید محتوا و سئو سایت بپردازیم. همانطور که در مقاله مربوطه به سئو سایت اشاره شد، یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین تکنیک‌های سئو برای ارتقا رتبه سایت، تولید محتوای استاندارد و اصولی می‌باشد.

توجه داشته باشید که اگر محتوای متنی جذاب و حاوی آموزش‌های کاربردی و مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید و داخل یکی از صفحات سایت قرار دهید؛ مخاطبان با ورود به صفحه شما مدت زمان نسبتا طولانی را صرف مطالعه محتوای آموزشی می‌کنند و از این طریق وبسایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل امتیاز بالایی دریافت می‌کند.

امتیاز بالا در گوگل به معنای نمایش سایت در صفحه اول سرچ گوگل می‌باشد. در نتیجه نرخ بازدید سایت افزایش پیدا کرده و در نهایت میزان فروش و درآمد کسب و کار شما شاهد افزایش چشمگیری می‌شود.

6 دلیل برای توليد محتوا متنی در سایت

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که اهمیت توليد محتوا متنی را برای کسب وکارهای مختلف نشان می‌دهد، تفاوتی ندارد که شما صاحب یک کسب و کار نوپا یا با سابقه باشید، توليد محتوای استاندارد و مفید سرنوشت برند شما را دگرگون می‌کند. اگر هنور برای اختصاص هزینه در جهت توليد محتوای مرتبط با بیزنس خود دچار شک و شبهه هستید، در این بخش با ما همراه باشید تا به برخی از سوالات شما پاسخ داده شود.

بازایابی دیجیتال و کم هزینه

بازاریابی به روش‌های سنتی، بسیار گران و هزینه‌بر هستند و تعداد مخاطبان نسبتا کمی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. امروزه در عصر دیجیتال و تکنولوژی، بیشتر افراد جامعه، حجم زیادی از وقت خود را صرف وب‌گردی و جستجو در سایت‌ها و فضای مجازی می‌کنند.

افراد بسیاری اطلاعات مورد نظر و محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت‌های مختلف تهیه می‌نمایند. از موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که جذب مخاطب از طریق توليد محتوا متنی درست و اصولی به عنوان بازاریابی دیجیتالی هزینه بسیار کمتری داشته و نتیجه آن نسبت به بازاریابی سنتی بازدهی بهتری دارد.

جذب مخاطب و مشتری

دنیای تجارت امروز بسیار رقابتی و پیچیده است و کسب و کارها از هر طریقی اقدام به جذب مشتری و مخاطب می‌نمایند. برخی با قیمت‌های رقابتی و برخی با کیفیت بالا در ارائه خدمات و کالاها، در تلاش برای ربودن مشتریان از دست رقبای خود می‌باشند. مدیریت بازاریابی راه‌های بسیاری را برای کسب موفقیت در این رقابت تنگانگ به صاحبان صنعت معرفی می‌کند. تولید محتوا به عنوان یکی از به روز‌ترین و موثرترین روش‌های جذب مخاطب و مشتری بشمار می‌رود.

ارائه محتوای متنی دقیق، جامع، کاربردی، اصولی و جذاب بازدیدکنندگان بیشماری را به صفحات سایت شما جذب می‌کند و از این طریق فروش و درآمد بالایی را برای کسب و کارتان بهمراه می‌آورد.

بالا رفتن نرخ بازدید سایت

استفاده از مقاله‌های با ارزش و مفید در وبسایت، مخطبان بسیار زیادی را به بازدید از وبسایت شما ترغیب می‌کند. مخاطب بعد از ورود به سایت، در صورتی که مطالب را مفید و ارزشمند تشخیص دهد، مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده صفحات مختلف صرف می‌کند. حضور طولانی مدت مخاطبان و بازدیدکنندگان در صفحات وبسایت باعث می‌شود که سایت شما رتبه بسیار خوبی را از موتوهای جستجو دریافت کند و در نتیجه در صفحه اول سرچ گوگل نمایش داده شود.

ایجاد ارتباط قوی و بلندمدت با مخاطبان

توليد محتوای استاندارد، مفید و آموزنده که دارای بار علمی و معنایی برای بازدیدکنندگان سایت داشته باشد، آن‌ها را به وبسایت شما علاقه‌مند می‌کند و آن‌ها را به مخاطبان دائمی و همیشگی شما تبدیل می‌کنند. مردم اغلب ترجیح می‌دهند وقت و انرژی خود را صرف یادگیری و کسب اطلاعات مورد نیاز خود بصورت آنلاین نمایند، آن‌ها ترجیح می‌دهند مطالب مورد نیاز خود را از یک وبسایت معتبر دریافت کنند.

داشتن محتوای دقیق و جذاب تعداد افراد زیادی را به بررسی و بازدید از سایت شما ترغیب می‌کنند و آن‌ها را به عنوان مشتریان وفادار و همیشگی درکنارتان نگه می‌دارد.

معرفی برند و کسب و کار

اگر تازه کسب و کار خود را شروع کرده‌اید و یا بیزنسی با سابقه هستید، لازم است برند و کسب و کار خود را در فضای انلاین و دیجیتال نیز معرفی کنید. امروزه تجارت‌هایی که در فضای آنلاین به فعالیت نمی‌پردازند، از رقبای خود جا مانده و محکوم به شکست و نابودی هستند.

توليد محتوای مناسب و مرتبط با کار شما بهترین روش معرفی و تبلغ برای برندتان است. استفاده از رنگ‌ها، تصاویر، متن و ویدیوهای جذاب، تصویری درخشان از نام تجاری شما را در ذهن مخاطب حک می‌کند. دیده شدن هر علامت و اثری در فضای مجازی که توسط تیم توليد محتوا برای شما تهیه و تولید شده است، برند تجاری شما در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند.

کسب امتیاز بالا توسط الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم‌های گوگل بسیار دقیق طراحی شده‌اند و برای امتیاز دادن به سایت‌ها موارد متعددی را مورد توجه قرار می‌دهند. یکی از این فاکتورهای مهم که توسط الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود، محتوای متنی مرتبط با کسب و کار است. هنگامی که کاربران موضوع مشخصی را در گوگل جستجو می‌کنند، الگوریتم گوگل مقالات و محتواهای موجود در وبسایت‌ها را بطور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و تنها صفحاتی که مقالات معتبر و دقیقی را ارئه می‌دهند در معرض دید کاربران قرار می‌دهد.

هزینه خدمات توليد محتوا چقدر است؟

هزینه خدمات توليد محتوا ثابت نیست و براساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود و نمی‌توان نرخ مشخصی را برای آن در نظر گرفت. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، تولید محتوا انواع مختلفی دارد و هر نوع از روش‌های تولید محتوا نرخ‌ها و روش‌های محاسبه متفاوتی دارند، به عنوان مثال توليد محتوا متنی عموما بصورت کلمه‌ای محاسبه می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی هزینه توليد محتوا تاثیرگذارمی‌باشد، سئو کردن محتوای تولیدی است. کارشناسان تولید محتوا معمولا برای محتواهای سئو شده هزینه‌های بالاتری دریافت می‌کنند.

در تولید محتوای تصویری و ویدئویی، کارشناس تولید محتوا زمان زیادی را برای تهیه تصاویر، ادیت، صداگذاری و میکس و مستر ویدئو صرف می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که هزینه تولید این نوع از محتوا نسبت به محتواهای متنی بالاتر باشد.

بهترین روش برای توليد محتوا

احتمالا با افراد زیادی برخورد داشته‌اید که ادعا داشتند می‌توانند رتبه سایت شما را با تولید محتوا بالا ببرند و نرخ بازدید مخاطبان شما را افزایش دهند، اما با نتیجه‌ای معکوس مواجه شده‌اید. تولید محتوا کاری تخصصی و پیچیده است و نیازمند تجربه و دانش کافی می‌باشد. هر متن و مقاله‌ای به عنوان محتوای مناسب درنظر گرفته نمی‌شود و نوشتن مقاله نیازمند رعایت اصول نگارش و سئو می‌باشد.

تولید محتوای نادرست، غیرمرتبط و غیر اصولی نه تنها کمکی به جذب مخاطب نمی‌کند، بلکه باعث افت نرخ بازدید سایت می‌شود. استفاده از محتوای نامرتبط و نامعتبر در وبسایت‌ها باعث می‌شود که وبسایت از الگوریتم‌های گوگل امتیاز منفی دریافت کند و بصورت ناگهانی دچار افت رتبه شود. بنابراین هنگامی که تصمیم به تهیه و تولید محتوا برای سایت خود می‌گیرید حتما این نکته را درنظر داشته باشید که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

حضور در فضای مجازی و معرفی برند و نام تجاری از طریق تبلیغات آنلاین بهترین سرمایه ‌گذاری برای رشد کسب و کار‌ها است. هرچند که در دنیای پر رقابت امروزی هر کسب و کاری علاوه‌بر حضور در دنیای آنلاین و داشتن وبسایت، نیازمند دیده شدن و جذب مخاطب نیز می‌باشد. تهیه و تولید محتوای معتبر، مرتبط و اصولی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای معرفی برند و تجارت شما است. انجام این کار در بلندمدت نتیجه شگفت انگیزی را برای افزایش فروش و جذب مخاطب بهمراه دارد.

دانستن اهمیت تولید محتوا متنی برای سایت‌ها کافی نیست و صاحبان مشاغل لازم است با هوشیاری و دقت بالا در پروسه تولید محتوا برای وبسایت خود نظارت داشته باشند. انتخاب متخصصان و افراد با تجربه در امر تولید محتوا، کسب و کار شما را از راه درست، قانونی و اصولی به شکوفایی می‌رساند و جذب مخاطب و مشتری را برای برند شما تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا