سئو و بهینه سازی

هر آنچه که باید درباره گوگل دیسکاور (Google Discover) بدانید

اهمیت گوگل دیسکاور در سئو

چه باور کنید و چه باور نکنید گوگل همه چیز را درباره ما می‌داند! نترسید این اتفاق بدی نیست و باید بسیار خوشحال باشید. تا به حال چند بار موقع جستجو در گوگل، او بهتر از شما متوجه منظورتان شده و متن جستجو را ویرایش کرده است؟ این مسئله دقیقا همان چیزی است که امروز در مجله گوگ می‌خواهیم در این باره صحبت کنیم با ما در «مجله گوگ» تا آخر این مطلب همراه باشید.

گوگل دیسکاور (google discover) چیست؟

گوگل دیسکاور
گوگل دیسکاور

گوگل همه چیز را درباره شما می‌داند و قبل از اینکه شروع به جستجو در این موتور جستجو کنید محتواهایی که حتی اگر به ذهنتان هم نرسیده را به شما نشان خواهد داد! ولی چطور؟

بدین‌صورت که گوگل به تازگی سرویسی به نام گوگل دیسکاور راه‌اندازی کرده است که بر روی گوشی موبایل خود به هنگام جستجو می‌توانید علاوه بر محتوایی که می‌خواهید جستجو کنید چیزهای زیادی را به شما نشان می‌دهد این کار بسیار شگفت‌انگیز است و هر بار شما را متعجب‌تر از قبل خواهد کرد.

شاید شما فقط دنبال آموزش طراحی سایت باشید ولی گوگل استعدادهای شما را می‌شناسد و علاوه بر محتوای مرتبط بر طراحی سایت پیشنهادهایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز به شما نشان خواهد داد. شگفت‌انگیز است مگه نه؟

شاید این موضوع را فقط در فیلم‌های علمی و تخیلی دیده باشید ولی امروزه در تکنولوژی مدرن شاهد این سیستم شگفت‌انگیز خواهید بود.

پس در نتیجه به پیشنهاداتی که گوگل با توجه به استعدادهای شما داخل باکس نشان می‌دهد، گوگل دیسکاور می‌گویند. این سرویس فقط مخصوص جستجو روی گوشی هوشمند است.

ویژگی‌های کلی گوگل دیسکاور عبارتند از:

۱. شما براساس گوگل دیسکاور می‌توانید محتواها و تاپیک‌های موردنظر خود را فالو یا آنفالو کنید؛

۲. می‌توانید یک تایپک یا محتوای خاص را تحت کنترل خود درآورید؛

۳. می‌توانید علاقه‌مندی‌های خود را به‌صورت دستی مدیریت و کنترل کنید؛

۴. بدون اینکه دنبال پرسش و جستجو باشید گوگل همه چیز را درباره شما می‌داند؛

۵. گوگل دیسکاور بسیار باهوش است که به کمک آن می‌توانید استعدادهای پنهان خود را پیدا کنید.

تاریخچه گوگل دیسکاور

جرقه گوگل دیسکاور در سال ۲۰۱۲ زده شد و به مرور زمان سرویس گوگل توانست قابلیت های بسیار زیادی را بر روی این سیستم اجرا کند و در نهایت در سال ۲۰۱۸ سرویس فوق‌العاده‌ای ارائه کرد.

یک سرویس که کار همه انسان‌ها را راحت‌تر کرده و ما می‌توانیم به کمک گوگل دیسکاور خلاقیت‌های ویژه‌ای را در وجودمان را کشف کنیم. این سرویس گوگل همچنان در حال آپدیت و به‌روز رسانی است و در آینده شاهد خارق‌العاده‌ترین سرویس گوگل خواهیم بود.‌

شاید به ذهن شما هم این محتوا خطور نکند ولی بعد متوجه می‌شوید که چقدر کاربردی و مفید بود و سپس از هوشمندانه عمل کردن گوگل بسیار متشکر می‌شوید.

وب‌سایت‌هایی که محتواهایی آنان داخل باکس گوگل دیسکاور قرار می‌گیرد می‌توان گفت خوش شانس‌ترین‌هایی هستند که بالاخره نتایج چندین سال تلاش خود را درو می‌کنند. البته که شما هم می‌توانید داخل این باکس‌ها دیده شوید، در ادامه به شما خواهیم گفت چطور در باکس گوگل دیسکاور دیده شوید؟

گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟

گوگل تمامی سوابق جستجوی شما را به‌صورت رزومه نگهداری می‌کند و خوب می‌داند به چه چیزهایی علاقه دارید، خلاقیت و استعداد شما در چیست و به همین دلیل زمانی که شروع به جستجو با گوشی هوشمند خود می‌کنید بلافاصله پس از یک سرچ به شما داخل باکس عناوین دیگری مطابق با علاقه و استعدادهای شما نمایش می‌دهد و به‌طور کلی منظورش این است که شاید به این محتوا هم علاقه‌مند باشید و بخواهید از آن دیدن کنید.

چگونه در گوگل دیسکاور دیده شویم؟

گوگل
دیده شدن در گوگل دیسکاور

شما به‌راحتی از کنسول گوگل می‌توانید متوجه شوید که آیا در گوگل دیسکاور هستید یا نه؟ برای اینکه در گوگل دیسکاور دیده شوید ما در اینجا چندین تکنیک به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها بتوانید در داخل باکس گوگل دیسکاور قرار بگیرید و سئو سایت خود را افزایش دهید.

۱. محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید

اگر محتواهای شما بتواند پاسخ به سوال‌های کاربران را بدهد مطمئن باشید که در گوگل دیسکاور قرار خواهید گرفت به شرطی که محتوای شما ارزشمند و مفید و منحصر به فرد باشد. فراموش نکنید محتوا همیشه پادشاه است و برای اینکه امپراطوری خود را گسترش دهید باید در صدد نوشتن با ارزش ترین محتواها باشید.

۲. شروع به پاکسازی محتواهای گذشته کنید

پاک‌سازی و خانه‌تکانی همیشه بد نیست در اینجا باید سایت خود را بتکانید و محتوا های خود را پاک‌سازی و به روز کنید. دنیای تکنولوژی همیشه در حال تغییر و تحول است شما باید بتوانید با این تغییرات کنار بیایید و پا به پای آنها قدم بردارید.

اگر وقت انجام این کار را ندارید می‌توانید یک نفر را برای بازنویسی محتواهای خود بر اساس تکنیک‌هایی مانند داستان‌سرایی و یا ایجاد حس کنجکاوی در کاربران، استخدام کنید؛ این کار نوعی سرمایه‌گذاری هوشمند برای سایت شما به حساب می‌آید و ممکن است در آینده در گوگل دیسکاور دیده شوید.

۳. محتواهای ترند بنویسید

به کمک ابزارهای سئو می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از کلمات کلیدی امروز ترند هستند و کاربران زیادی به دنبال آنها می‌گردند شما با شناسایی این کلمات کلیدی می‌توانید چندین گام جلوتر باشید و گوگل نیز شما را با ارزش و با اعتبار خواهد دانست.

اگر محتواهای شما بر اساس کلید واژه های ترند و به روز نوشته شود برای گوگل با اعتماد شناخته خواهید شد و به مرور زمان شما را در گوگل دیسکاور نشان خواهد داد.

۴. بر اساس الگوریتم های گوگل محتوا بنویسید

اگر بر اساس الگوریتم های گوگل محتوا بنویسید برای گوگل معتبر و با اعتماد شناخته خواهید شد این که بتوانید از نویسندگان متخصص استفاده کنید و امانت‌دار خوبی باشید و برای کاربران‌تان بهترین محتواها را ارائه دهید شک نکنید که برای گوگل بهترین شناخته خواهید شد و همیشه شما را در رتبه‌های بالاتر خود وسط البته در گوگل دیسکاور نشان خواهد داد.

اگر عاشق کسب و کار اینترنتی خود هستید پس سرمایه‌گذاری زیادی روی آن داشته باشید و بر اساس گفته های گوگل پیش بروید.

۵. قدرت تصاویر با کیفیت را دست کم نگیرید

ما انسان‌ها همیشه جذب زیبایی‌ها می‌شویم اگر می‌خواهید کاربران وارد وب‌سایت شما شوند بهتر است از تصاویر با کیفیت و زیبا استفاده کنید و توجه آنها را به خود جلب کنید. چه بسا که اگر جنبه بصری سایت خود را افزایش دهید می‌توانید در رتبه بالای گوگل قرار بگیرید و به مرور زمان در باکس گوگل دیسکاور دیده شوید.

سعی کنید از تصاویر منحصربه‌فرد، با کیفیت و کم حجم استفاده کنید.

۶. اسکیما را دست کم نگیرید

گوگل از پیچیدگی خوشش نمی‌آید و بهتر است محتواهای خود را طوری بنویسید که برای این موتور جستجو قابل درک باشد؛ در صورتی که اینکار را به درستی بتوانید انجام دهید خزنده‌های گوگل شما را سایت با ارزشی خواهند دانست و به مرور زمان در گوگل دیسکاور به نمایش در‌می‌آیید.

۷. روی E-A-T تمرکز کنید

E-A-T  اختصار کلمات متخصص بودن، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است. سعی کنید محتواهای خود را براساس این ضریب تألیف کنید و اعتبار و ارزش خود را ثابت کنید.

۸. زمان انتشار محتواها را دست کم نگیرید

دیسپلین برای گوگل بسیار اهمیت دارد بهتر است برای انتشار محتواهای خود یک تقویم محتوایی بنویسید و روزانه در یک زمان مشخص محتوای خود را منتشر کنید. شما با این کار به گوگل ثبات قدم و متمرکز بودن خود را ثابت خواهید کرد.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم که در رابطه با گوگل دیسکاور صحبت کنیم. گوگل دیسکاور یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین ویژگی‌های گوگل است که با آن می‌توانید استعدادها و خلاقیت‌های مخفی خود را کشف کنید. اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را به علاقه مندان و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شما بگویید

چقدر در زمینه گوگل دیسکاور اطلاعات دارید؟ آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با مجله گوگ و مخاطبان آن در قسمت «دیدگاه‌ها» در میان بگذارید.

منبع
howtogeek

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا